søndag 27. november 2016

Leteaksjon!

Ja, i dag er det jo 1.søndag i advent, jeg hadde stor leteaksjon etter adventsstaken min i formiddag! Kunne ikke skjønne hvor den hadde blitt av altså! Visste at den var kommet i hus, har jo sett den opptil flere ganger i høst men hvor det var var jo det store spørsmålet! Jeg var inne i boden, det var det første stedet jeg startet å lete i og med at julepynten befinner seg der men neida, ingen adventsstake! Så var jeg kjapt igjennom stuen, ikke der heller, trodde jeg, så gikk jeg løs på boden en gang til men ikke nå heller hadde jeg hellet med meg. Da fant jeg ut at jeg heller skulle høre på magen min, den skrek nemlig etter frokost! Men i det jeg skal til og sette meg ned i sofaen for å spise bare spretter jeg opp igjen og kommer på at jeg må jo sjekke alle skapene i stuen, hadde bare sjekket det ene. Og inne i det andre skapet stod den der og ventet på meg!:p

Etter leteaksjonen og frokosten gikk jeg løs på stoff og symaskinen, fikk sydd to ting nesten ferdig. Nå var jeg så lei at jeg gav meg for i kveld, har skåret opp til tre til, da har jeg 10stk, det burde holde!:p Men vet at de er populære etter å ha gitt sånne i gaver, så kanskje ikke det er nok likevel?:p Telte raskt over og jeg har vel rundt 20 ferdige produserte varer, eller, må feste tråder da før de er helt ferdige. Vet ikke helt hvor mye jeg skal lage heller, hadde jo vært veldig greit å slippe å sitte igjen med så mye også! Blir noe til overs kan det jo gå til julegaver men jeg pleier ikke å gi så mange hjemmelagede julegaver, er stort sett bare Solstrålen som har fått det de siste årene:p

Resten av kvelden skal tilbringes i sofaen med strikketøy, tv og et tent stearinlys. Tror det blir med adventsstaken og de tre julemusene som kommer frem nå, kanskje finne en juleduk også etterhvert og så tar jeg resten av pyntingen om en uke eller to. Beina er litt sure og så kjennes det ut som om jeg har gått ute midtvinters uten sko eller sokker og det gjør veldig vondt! menmen, de er forhåpentligvis varme innen jeg skal legge meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar