mandag 7. november 2016

Følelsen av at noe er på gang!

Du vet når du våkner opp om morgenen og kjenner at noe, gjerne litt diffust, er feil? et eller annet som ikke stemmer? Sånn hadde jeg det i morges, kunne ikke skjønne hva det var med halsen, den føltes så merkelig ut! Først tenkte jeg at jeg var blitt syk men det stemte liksom ikke helt det heller, før et par timer senere da...

Halsen er dessverre veldig vond, blodtrykket er lavt men hjertet, ja, det dundrer avgårde, typisk meg når jeg er syk... ellers føler jeg meg heldigvis i sånn noenlunde ok form. Men jeg har ikke tid til å bli syk nå! Humlen skal vise meg et nytt tursted, eller, nytt for meg iallfall, på fredag og det har jeg ingen planer om å droppe altså! Det skal myyye til for at jeg avlyser den timen der altså! men er jeg dårligere enn nå må jeg nok det, heldigvis er det flere dager til vi skal på tur! I tillegg skal jeg jo på sykehuset om litt over en uke, vil heller ikke være syk da!

Jeg hadde store planer om å dra til Humleplassen i dag men det droppet jeg, klarte heldigvis å lytte til fornuften som sa at jeg burde ta det litt med ro! Så etter å ha vært innom Fysio-damen, som også hadde vondt i halsen, og avlyst timen på fredag, tok jeg turen inn til byen. Jeg kjente at jeg trengte å være ute mer men samtidig ta det med ro, da er det alltid greit å kjøre litt buss, spesielt når man har bok i sekken! I byen kjøpte jeg meg en baguett før jeg dro hjem igjen, lang tur for en liten ting men hadde jeg dratt hjem hadde jeg nok stanget hodet i veggen...

Var innom butikken, måtte helgradere meg litt mot forkjølelse og prøve å gjøre det litt lettere for den såre halsen min. Derfor kjøpte jeg c-vitaminer, appelsinjuice og sist men ikke minst ingefærrot slik at jeg kan koke te av den. Jeg drikker vanligvis ikke te, spesielt ikke ingefærte, det er ikke sååå godt, men det funker forhåpentligvis for halsen og det er jo det viktigste!

Nå skal jeg drikke litt te mens jeg sitter innpakket i masse tepper og ull!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar