tirsdag 23. mai 2017

Å starte dagen 7.30 er hardt!

Helighet for en lang dag dette har vært! Den startet grådig tidlig, eller, klokken var faktisk halv åtte når jeg ble revet ut av søvnen da, så sååå tidlig var det kanskje ikke da, haha:p Uansett, jeg kom meg opp etterhvert og fant noe fornuftig å gå i, fikk i meg frokost og pakket sekken, jeg skulle jo ikke hjem med det første og hadde derfor med meg strikketøyet. Siden det ikke var en eneste buss og oppdrive slik at jeg var frem til rundt klokken ni var jeg nødt til å gå, men det like ikke beina spesielt godt nei... Men så mye annet valg enn å fortsette med å gå hadde jeg ikke akkurat der og da. Dessverre brukte jeg så lang tid at jeg plutselig fikk veldig dårlig tid... Når jeg var litt over halvveis hadde jeg plutselig bare elleve minutter på å komme meg dit, et sted jeg ikke var helt sikker på hvor var. Dermed ble beina enda sintere, jeg måtte jo rekke det, og det gjorde jeg også såvidt det var!

Møtet var et fellesmøte, jeg var den siste som dukket opp men det var tydeligvis ikke bare jeg som hadde gått feil, heldigvis!:p Og i tillegg var det over på under 30min, ikke ble jeg så veldig mye klokere heller! Greia er nemlig at dette tiltaket visstnok er på 30 timer i uken, det er inkludert individuell veiledning, avklaringsaktiviteter, egenaktivitet, behandling og lønnet arbeid, under egenaktivitet inngår også blant annet trening. Men likevel skjønner jeg ikke hvordan det skal gå for min del! Jeg har regnet litt på det og om jeg kan ta med strikkeklubben i de timene så er jeg oppe i et sted mellom 11 og 14 timer i uken, da har jeg tatt med to timer med veileder, strikkeklubben, Humlen, yoga hos Sommerfuglen (men hun tar straks ferie), yoga på egenhånd hver dag (varierende lengde vel og merke) og Fysio-damen. Noe særlig mer enn det vet jeg ikke hva jeg kan ta med, vet heller ikke hvor mye mer jeg kan legge til. Så at dette er noe som skulle skreddersyes til meg skjønner jeg ikke helt. Men jeg regner med at jeg får noen svar på mandag når jeg skal møte veilederen min!

Etter at møtet var ferdig gikk jeg til strikkeklubben men der var det jammen meg stengt! Heldigvis var det pent vær ute så jeg satte meg ned på trappen og leste litt, plutselig dukket det opp en liten spurv og den fikk litt mat, jeg hadde nemlig et rundstykke i sekken:p Etter en stund dukket blide Blomsterdame S opp, hun ble litt i tvil på klokken når hun så meg sitte utenfor å vente og trodde et lite øyeblikk at den var mye mer enn det den egentlig var:p Men hun fikk forklaringen på hvorfor jeg var så tidlig ute da. Heldigvis var det litt bedre stemning i dag, noen må jo alltid skravle og sørge for at alle hører det en har å si men denne noen var utrolig nok litt roligere i dag! Jeg klarte å flytte meg selv om hun satte seg ved siden av meg, det tror jeg kanskje hun ble litt fornærmet for, men det dret jeg i rett og slett! Jeg trengte spacen min og ville absolutt ikke ha noe invasjon fra henne slik som det har vært de siste gangene! Vi feiret også litt bursdag, hun som var dødssyk i februar hadde bursdag forrige uke og det måtte jo feires selvfølgelig! Så en av de andre damene disket opp med kake med blåbær og jordbær, noe bursdagsdamen satte veldig pris på! 

Når jeg kom hjem landet jeg i sofaen, og her har jeg stort sett sittet siden da. Nå skal jeg gjøre litt yoga og så får jeg se hva resten av kvelden går til, sannsynligvis strikking og tv, hihi:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar