onsdag 17. mai 2017

Hurra!

Gratulerer med dagen alle sammen!


I går kveld hadde jeg skikkelig hetta, angsten tok meg og jeg hadde en skikkelig dårlig kveld. Aller mest ville jeg heller ligge i sengen med dynen langt over hodet i dag og bare glemme at det er 17.mai! Men heldigvis så ble det bedre utpå kvelden, Pinnsvinet ringte meg nemlig og vi pratet lenge, noe som var veldig godt! Når vi sa god natt og la på var humøret mitt snudd til det mye bedre og dagen i dag så ikke så veldig mørk ut lengre! jeg klarte også å legge meg med greit humør, at jeg ikke fikk sove i litt mer enn seks timer er en annen sak da:p

Det ble bunad og joggesko på meg i dag, er veldig glad for at jeg valgte gode og komfortable sko fremfor bunadsskoene altså! Beina er grådig glade for det valget! Planene mine ble litt forandret men det gjør ingenting, egentlig var det muligens litt til det bedre! Pinnsvinet og jeg kjørte ned, egentlig skulle jeg gå i toget men jeg ble stående sammen med henne og se på istedenfor, det var nok det aller lureste! Hun skulle videre til familien og feire resten av dagen med de, så da tok jeg beina fatt og gikk til arrangementet like i nærheten, på veien dit kjøpte jeg meg en brus, digg med helligdagsåpne butikker med normale priser altså!:p Siden det var så godt som skyfritt var det grådig varmt med et par kilo ull på seg, så derfor fant jeg meg en lun plass i skyggen rett ved scenen. Jeg hadde håpet at det ville dukke opp noen kjente ansikt, det gjorde det også da, men det var "bare" Blomsterdamene:) Regnet med at flere fra strikkeklubben kom til å være der, kanskje til og med det blide ansiktet til Solstrålen eller en av Englene, men nope.

Siden det er søndagsruter i dag var det jo knapt busser og oppdrive, når jeg kom til terminalen var det nærmere 40minutter til bussen skulle komme. Så derfor fant jeg ut at jeg like gjerne kunne gå hjem, men å gå oppover nesten hele tiden i rundt 2 kilometer med ullbunad i strålende sol er fryktelig varmt! Hjem kom jeg til slutt da, brukte tredve minutter så det var ikke så veldig ille da! Når jeg rundet hjørnet og så huset mitt klarte jeg nesten ikke å gå, så jeg landet rett og slett i hagestolen og der satt jeg lenge:p Nå derimot har jeg landet i sofaen i kosebukse og -genser. Bunaden henger til lufting over strykebrettet, det var nemlig det som var nærmest, haha! Hempedingsene er pakket inn i plastfolie og alt av tilbehør er lagt pent ned i poser og oppi boksen. Det eneste som mangler er hempedingsen på capen og selvfølgelig å henge vekk bunaden, akkurat det siste har jeg ingen planer om å gjøre før tidligst i morgen, muligens den blir flyttet før det siden tørkestativet står i stuen da:p

Hva resten av dagen skal gå til er veldig enkelt, nemlig tv, strikking, is og kanskje litt mer cola:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar