tirsdag 9. mai 2017

Nakker og skravlete damer

Nakken min er fremdeles ikke god, heldigvis kom jeg på at jeg kunne forsøke paracet i går kveld. Det var veldig lurt! det tok nemlig smertene mer eller mindre helt. Ulempen er bare at de varer jo ikke så veldig lenge, så jeg våknet en eller annen gang på natten fordi smertene var kommet tilbake... Så det endte opp med at jeg knasket litt paracet til frokost også sånn at jeg kom meg avgårde til strikkeklubben. Blomsterdamene skulle nemlig ikke være tilstede og jeg hadde fått æren av å ha ansvaret og hadde ikke jeg møtt opp hadde jo døren vært stengt:p

Det kom en god del skravlete damer i dag, dessverre ble sykdom hovedtemaet og den ene hadde det verre enn den andre, og det måtte jo alle få høre om vet du! Altså, å prate sykdom er greit det, sånn innimellom, men ikke sammen med 15 andre og heller ikke i tre timer! Og noen går også alt for detaljert inn i enkelte ting som egentlig burde holdes for en selv... Jeg kjente at det ble fryktelig mye, det ble nesten en konkuranse om hvem som hadde det verst! Kanskje det er en sånn typisk ting for eldre mennesker? jeg har jo fått høre før at jeg er jo så ung så jeg kan jo ikke være annet enn sprek og rask... noen ganger kunne jeg ønske at cmt kunne være en synlig sykdom, iallfall sånn innimellom sånn at eldre kjerringer kunne ha lukket kjeften sin litt! Heldigvis hadde kjøkkenet behov for litt rydding og oppvaskmaskinen ville gjerne bli fylt opp, så den oppgaven tok jeg i dag med stor glede! Når alle hadde gått og det var rent og pent og ryddig etter oss, dro Pinnsvinet og jeg videre til neste skravlestasjon, der var det vanvittig morsomt så vi ble værende der en stund!

Vel hjemme igjen måtte jeg knaske litt mer paracet for nakkens skyld, hadde jeg ikke gjort det måtte jeg ha gått og lagt meg fordi den var så vond... Heldigvis kan jeg bevege på hodet både opp og ned og frem og tilbake uten problem, ja, altså utenom smertene da, så den har ikke stivnet og det er jo godt! Forhåpentligvis vil den bli bedre innen kort tid, for ellers må jeg nok kanskje krangle meg til en legetime hos Marihønen for å få den sjekket. Hadde Solstrålen fremdeles vært legen min hadde det neppe vært noen problem å få time for en sjekk, da kunne jeg alltid ha brukt kodeordet vårt:p Satser på at jeg slipper å møtte gjøre noe med det da, det hadde jo vært det aller greieste!
Resten av kvelden skal være så rolig som overhodet mulig, samtidig så må jeg gjøre noe fordi jeg er så trøtt at jeg holder på å sovne her jeg sitter! Men å sove på dagtid, eller, i dette tilfellet kveldstid, er ikke greit!

I morgen skal jeg til Humlen, planen vår er å gjøre litt yoga da hun har en teori hun vil vi skal teste litt ut. Det kan bli spennende, så jeg håper bare at nakken min er ok igjen i morgen! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar