mandag 15. mai 2017

Bunadsdilemmaet!

Herlighet, hvor vanskelig må det egentlig være for å bestemme seg om man skal gå i bunad eller noe annet på 17.mai??? Jeg klarer virkelig ikke å bli enig med meg selv om jeg skal ha på meg bunaden eller om jeg skal gå i noe annet. Problemet er nemlig at jeg ikke klarer å ha på meg bunadskoene, altså, om jeg skulle ha vært inne et sted hadde det jo gått greit for da kunne jeg bare ha kippet de av meg og gått på strømpelessen, men ikke når jeg skal gå frem og tilbake og i tillegg muligens gå i toget. Gjør jeg det så kommer jeg virkelig til å ta knekken på beina mine, noe jeg absolutt IKKE vil! 

Muligheten er jo å gå med joggesko, jada, jeg vet, man skal (i teorien) ikke gjøre det, men det er lov å bryte tradisjonene! Bare les her altså:) Gjør jeg det så har jeg jo veldig gode grunner for å gjøre det og da er det jo greit, spesielt når man går med nøytrale joggesko og ikke knallrosa eller spygrønne! Problemet med det er bare at min bunad er litt i det korteste laget og den kan dessverre ikke legges mer ned, den er nemlig ikke sydd til meg men til en annen som hadde en helt annen kroppsform og høyde enn hva jeg har. Et annet alternativ jeg har er en veldig fin kjole i hvit og blå, den kan uten problem brukes med joggesko, det syns iallfall jeg! Sannsynligvis ender jeg opp med kjolen, bunaden befinner seg nemlig ikke i min leilighet og nå begynner tiden å bli litt knapp for å hente den!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar