mandag 1. mai 2017

Kom mai, du skjønne milde! (men ingen ny lege:()

For en uke siden var det flere centimeter med snø, i dag derimot har solen skint fra skyfri himmel og i tillegg har det vært varmt! Jeg har trosset energisjefen så det synger og shinet en leilighet som har blitt litt glemt i det siste, det var veldig godt! Slengte ut vinterjakken min på tørkestativet sånn at den fikk luftet seg litt før den pakkes vekk for vinteren. Jeg slengte meg selv også ut i solen, med bare tær til og med!:p I går hadde jeg masse klær på meg, i dag hadde jeg betraktelig mindre men likevel satt jeg i foret fleecejakke og skjerf godt rundt halsen, tærene derimot, de fikk som sagt nyte solen uten noe på seg:p Var veldig deilig å sitte i solen og lese! i går ble jeg fryktelig trett på ettermiddagen, så i dag bestemte jeg meg for å drøye det litt og gikk ikke ut før klokken var tolv, satt heller ikke ute i mer enn halvannen time, i går var det godt over tre timer:p

Jeg har også bakt to brett med deilige boller, har boller i fryseren men de er uten sjokolade, så de jeg bakte i dag har nonstop i seg. Håpet er å klare å ikke spise så mye snop, da hjelper det med noe godt i fryseren!:p Jada, det er jo sjokolade i de men det er bedre å spise en bolle som, utenom nonstopene, knapt har sukker i seg, enn en melkerull eller i verste fall en pakke med sånne sjokoladehjerter eller en svær sjokoladeplate!:p

I sted var jeg ute og fartet med Pinnsvinet, hun måtte på butikken og kjøpe noe middag så da ringte hun meg og spurte om jeg ville være med! Jeg fikk fryktelig lyst på en iskald cola så jeg bestemte meg for å kjøpe det, men jeg hadde uflaks der altså, de var nemlig helt tom for halvlitere! Det var like greit egentlig!:p Hun kunne forresten se at jeg hadde vært ute i solen, for hun så at jeg har fått farge i ansiktet:D

Jeg logget meg forresten inn på helsenorge i sted, håpet var å se et annet navn enn Rakettens navn som fastlegen min! Men dessverre er det fremdeles Raketten som står som min fastlege, og ventelisten til Marihønen, ja, den blir bare lengre og lengre! Heldigvis er jeg nr 1 på den listen da! Lurer på hvor lang tid det tar før jeg får komme inn på listen hennes jeg! Jaja, heldigvis trenger jeg ikke noen legetime da, så sånn sett gjør det ingenting, og får jeg brukt for det så får jeg bare snakke med Sjefsengelen og så får jeg sikkert en time hos Marihønen likevel!

Siden det er tirsdag i morgen betyr det strikkeklubb, det betyr også at jeg må pakke litt strikketøy som jeg kan strikke på der nede. Har et pirkeprosjekt men det kan jeg ikke holde på med der nede, derimot har jeg et evighetsprosjekt jeg kan prøve å få gjort noe med... Jaja, Snehvit har lovet å hjelpe meg med det så jeg må pakke det ned og så får vi se!:D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar