fredag 2. juni 2017

Interessekartlegging på en fredagskveld

Fikk mail fra masekoppen, aka veilederen min, han bad meg om å gå igjennom yrkeslisten for å se om det er noen yrker jeg kanskje kan se for meg eller tenke meg er aktuelle/ønskelige. Jeg går altså igjennom en interessekartlegging slik at vi skal ha et best mulig utgangspunkt for videre veiledning. Den listen har jeg allerede gått igjennom både to og tre ganger og ut ifra de valgene jeg fikk fant jeg ikke et eneste yrke som er aktuelt, ønskelig eller noe jeg kan se for meg... men som den pliktoppfyllende personen jeg er trålet jeg meg igjennom haugen med yrker enda en gang bare for å se om det kanskje var noe jeg kunne plukke ut og nå kom det iallfall et lite kryss. Og et kryss er jo bedre enn ingen kryss da! 

Eneste grunnen til at jeg krysset av på det yrket er at jeg har søkt på det før da det var noe jeg fikk for meg at det hadde jo vært gøyt å bli, så sånn sett er det jo noe jeg har vært interessert i da! det er en bachelor-grad med veldig høyt snitt, iallfall for en som har et par toere på vitnemålet sitt. Jeg kom ikke inn den gangen og kommer neppe inn i fremtiden heller dersom det skulle bli aktuelt! Å ta opp fag fra videregående har jeg ingen lyst til i det hele tatt, da måtte jeg blant annet ha tatt matte om igjen og det er så uaktuelt som det bare går an! Ikke har jeg så veldig lyst til å begi meg ut på et nytt langt studieløp heller, jeg har ikke lagt den muligheten fullstendig vekk altså. Men for at jeg skal bli student igjen må det være noe jeg virkelig har lyst til å studere, og ikke minst noe som ender med en utdannelse som jeg har mulighet til å jobbe i!

Det ble butikktur på meg isted, det gikk betraktelig bedre enn hva det gjorde i går! da var jeg fullstendig kapput når jeg kom hjem, kapput var jeg forresten i dag også men ikke like ille:p Det ble litt sjokolade og annet smågodt med meg hjem men isen tenkte jeg ikke på, kanskje like greit siden jeg har spist fire stykker i dag, hahahaha! Nå sitter jeg og venter på at klokken skal bli 21.40, da er det nemlig sesongpremiere av helt nye episoder av Mord og Mysterier!!!! Endelig kommer det noen epiosder av den serien som jeg IKKE har sett minst fem ganger før, woho!!

Det har ikke vært så mye spennende å se på tv i kveld, så tven ble slått av og byttet ut med boken. Resultatet av det er at jeg har lest over halve boken nå de to siste timene:p Nå skal jeg finne meg litt kvelds og vente i spenning og satse på at kveldens episoder av M&M er spennende! Og så kjenner jeg at jeg gleder meg litt til natten kommer, dagen har nemlig vært veldig lang men jeg har faktisk klart å holde meg våken! Jeg kunne ha gått og lagt meg nå men jeg er langt ifra trett nok til at det hadde blitt vellykket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar