søndag 11. juni 2017

Søndag = sokkestrikking + litt tanker om jobb

Ja, i dag har jeg strikket masse, eller, iallfall en del da:p Sokken er ferdig så nå må bare partneren strikkes slik at jeg kan bruke de!:D Og sokker er (foreløpig iallfall) egentlig veldig gøyt å strikke, bare man knekker hælkoden! nå har jeg strikket på pinne nr 4 så det er jo ikke det tynneste garnet man kan strikke med, men jeg tror likevel det kan være gøyt å strikke med litt tynnere pinner og garn! Pinnsvinet er veldig flink til å strikke sokker, det er også flere av de andre damene på strikkeklubben, det er veldig greit for meg som er nybegynner innen sokkestrikking:D

Nå starter en travel uke, jeg kan ikke akkurat si at jeg ser så veldig mye frem til det, eller, iallfall ikke så veldig når det gjelder morgendagen. Det har nok også noe med at strikkeklubben tar ferie når vi er ferdige på tirsdag, da er det over to måneder til det starter opp igjen... I morgen er det nav-fyren, jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå! Lurer på om han i det hele tatt har fått noe ut av det jeg fylte ut på nettet, jeg fant jo ikke så veldig mye interessant å krysse av på av alternativene... Jeg kjenner også at jeg blir litt stresset av hans "det finnes en jobb til absolutt alle, det gjelder bare å finne den"-holdning! Det er vel ikke sånn at man skal ut i jobb for enhver pris vel? man skal vel få ha et liv utenom jobb også? for hvilken arbeidsgiver vil ha en ansatt som trenger en veldig fleksibel arbeidstid og kanskje ikke kan jobbe mer enn to timer en dag i uken og likevel ikke alltid kan stille opp? Han nav-fyren snakket om lojalitet når jeg var hos han sist og lurte på om jeg vil være lojal mot en eventuell arbeidsgiver, selvfølgelig vil jeg det! Men samtidig så kan jeg jo ikke være så lojal at det går på helsa løs og at jeg stiller opp på jobb selv om jeg burde ha holdt meg hjemme! CMT´en vil ikke bli bedre med årene! Joda, jeg kan holde den ved litt like og og på den måten kanskje bremse utviklingen litt, men jeg vil aldri bli bra igjen! 
Min psykiske helse kan heldigvis gjøres noe med, det har jo allerede skjedd takket være Solstrålen og Humlen! Men samtidig så har jeg fremdeles et gooooodt stykke igjen der med å bearbeide alt som har skjedd og det er ikke et så veldig arbeid! Sannsynligvis må jeg også leve med en restdel og da gjelder det jo også å lære seg å leve med den delen som er igjen! Så ting vil ta tid, det er det ingen tvil om! samtidig så er det greit, jeg er i trygge hender hos Humlen!
Det var visst litt tanker som dukket opp på en søndagskveld...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar