lørdag 10. juni 2017

På lørdagstur!

Vet dere hva jeg startet dagen med i dag eller? jo, det var å gå på tur! Jeg tenkte litt på det i går kveld og fant ut at om jeg våknet tidlig så kunne jeg jo ta en tur oppover fjellet mitt. Og jeg våknet tidlig, allerede kvart over åtte eller noe sånt var det slutt på natten for min del. Sååå da kunne jeg jo ikke gjøre annet enn å komme meg opp og ut!:p Men det tok litt tid før jeg klarte å stå opp da, det var mer fristende å bli liggende i sengen enn å gå i oppoverbakker:p Til slutt klarte jeg å komme meg opp og få i meg litt frokost. Beina var litt sånn bob-bob og energinivået var ikke så veldig høyt, likevel bestemte jeg meg for å prøve.

Så 09.56 låste jeg døren og la ivei oppover mot fjelltoppen med lydbok i ørene og vannflasken og solbrillene i en liten rompetaske. Det tok ikke så veldig lang tid før jeg nådde toppen, plutselig stoppet jo veien og det var ikke noe særlig vei å spore videre, ikke engang en sti... med andre ord så kom jeg til topps men det var ikke toppen jeg ville til da. På vei oppover så jeg spor av en gammel sti, den var i bruk inntil nylig, nå var det meste av den rasert. Likevel ville jeg videre oppover, så da skled jeg nedover en steinrøys - ikke så veldig lurt for jeg lagde et lite ras, hehe, for å komme til stien jeg hadde sett. Stien førte videre innover i skogen og jeg trasket i vei men med veldig lite skilting og ingen andre turgåere å spørre var det ikke så veldig lett. Til slutt var jeg litt for sliten og fant ut at det var greiest å gi seg mens leken ennå var god, jeg skulle jo tross alt hjem også! 
Resultatet var en god time ute på tur samt en liten halvtime med yoga og strekking!:D

Resten av dagen var rolig, det gikk for det meste i strikking og jeg har endelig klart å knekke HÆLSTRIKKING!:D:D:D (at det tok iallfall to timer med stor irritasjon og frustrasjon trenger vi ikke å snakke om:p) Så jeg har kommet et godt stykke på min første sokk, og det beste av alt - det ser ut til at den vil passe meg:D Muligens det å strikke sokker faktisk kan bli gøyt!?

I kveld var jeg ute på tur med Pinnsvinet, vi var først innom butikken hvor hun fikk handlet og så dro vi til sjøen og spiste hver vår gode sjokoladeis:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar