torsdag 3. august 2017

En råtrist dag!

I dag er det jammen sorgens dag for mange dyrevenner! Selveste Havnesjefen i Os kommune like utenfor Bergen måtte bøte med livet etter at han angrep en 16åring i går ettermiddag. De aller fleste har hørt om ham da han er mye omtalt i både riksradioen, mange aviser og i nyhetene på tv.

Jeg skjønner på en måte at de gjorde det men samtidig så er det så veldig, veldig feil! De har gått rett på avlivning uten å vurdere andre tiltak så veldig nøye! Havnesjefen og familien hans hadde en stående invitasjon til å flytte både til et inngjerdet område på Tysnes og til et naturreservat et eller annet sted på Østlandet men kommunen klarte ikke å bestemme seg raskt og har bare dratt beslutninger og avgjørelser ut i tid... De kunne ha spart han! de kunne ha gitt han en real sjanse til å leve videre! Jada, så har han angrepet båter, barn og tenåringer men det er absolutt ikke hans feil! Skylden skal alle de som har vært slemme mot ham ha, alle som har kjørt rundt med båten for å hisse han opp, prøvd å dra han etter halsen, overkjørt han med ren viten og vilje, slått han med årer og mye mer! Dyr husker, så det er på ingen måte rart at han har angrepet båter når han selv har blitt angrepet av båter! Havnesjefen har jo bare forsvart familien og territoriet sitt, han har bare gjort det instinket hans sa at han burde gjøre!

Jeg har selv vært på Os flere ganger, noen ganger ene og alene bare for å treffe han og gjengen hans! Han har aldri gjort meg noe som helst, bortsett fra å nappe meg i tommelen om jeg har hatt mat med eller prøve å smake litt på sekken min fordi den har ligget for nærme bryggekanten:p Dessuten så sa han tydelig ifra om jeg ble for pågående om han var på land, da var det bare til å rygge litt og så lot han meg være så lenge jeg lot han være!


Hvil i fred, kjære Hamnesjef! takk for alle koselige stunder i havnen!<3 
Forhåpentligvis vil det gå bra med Svanemor og de tre små nøstene!<3 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar