mandag 21. august 2017

En slitsom natt

Det ble ikke noe skogstur på meg i dag dessverre! Årsaken? jo, det var natten som ble fullstendig ødelagt! Jeg var ute på en rolig kveldstur i går, gikk ut sånn ca. 20.40 og var bare ute og gikk i ti minutter, så om det var den turen som ødela vet jeg ikke helt da. Men sist jeg gikk på kveldstur ble natten ødelagt, dog var det en treningstur på iallfall fire ganger så lang tid som i går kveld...

I tillegg var jeg trett når jeg la meg, var i seng 00.28 og startet mindfulness-stemmen, den var ferdig femtifem minutter senere men sov jeg da? Nope, jeg var fremdeles våken og lå og vred meg frem og tilbake. Jada, jeg burde ha stått opp og gjort noe annet men det var jeg virkelig alt for trett til... når klokken var rundt på 01.45 kan det se ut til at jeg sovnet, iallfall i følge aktivitetsklokken men jeg tror det også stemmer ganske bra. Dessverre våknet jeg allerede i fem-tiden og var sikkert våken i 25min før jeg til slutt sovnet igjen, heldigvis! Litt på ti våknet jeg igjen men da var jeg så trett og lei at jeg hadde mest lyst til å bare dra dynen langt over hodet og sove hele dagen!

Dessverre gikk ikke det, planen om skogstur ble lagt på is men opp måtte jeg likevel. For på dagens plan stod Fysio-damen og henne kan jeg jo ikke bare droppe sånn uten videre! I tillegg gikk lyset på badet i natt, så jeg måtte også skaffe nytt lysrør da jeg dessverre bare har en eneste lyskilde der inne. Så da var det bare å prøve og våkne slik at jeg kunne komme meg opp, heldigvis ville lysrøret lyse akkurat lenge nok til at jeg slapp og vaske håret i mørket! Jeg slo det nemlig av i natt og fant ut at jeg måtte jo bare teste det sånn i tilfelle, det var lurt!:p

Siden beina ikke protesterte fant jeg ut at jeg skulle gå ned til jernvaren, så da la jeg i vei. Men det var jo ikke lurt i det hele tatt! Beina ble nemlig forvandlet til to illsinte og ildsprutne drager som skrek og freste og var tydeligvis ikke enig med meg om at vi skulle gå ned til butikken nei! Dessverre hadde jeg ikke så veldig mye valg, det var nemlig kortere å gå ned enn å snu og gå hjem igjen. Nytt lysrør ble skaffet og bussen til senteret var så vennlig å stoppe sånn at jeg rakk den og slapp å vente i femten min.

Fysio-damen sendte meg på den blå puten, herlighet så kjedelig balanseøvelser er! Beina var fremdeles ikke enige i hva jeg drev med hadde de kunnet prate hadde jeg måtte gått med hørselvern siden de hadde skreket så ekstremt høyt... De likte heller ikke når Fysio-damen skulle tøye og bøye med de, er litt glad for at de ikke kan snakke høyt altså:p

Når timen var over var det jo selvfølgelig ingen buss som skulle min vei. Men heldigvis skinte solen og heldigvis hadde jeg strikketøy i sekken! Så da var det bare å finne det busstoppet med mest sol og finne seg til rette i de neste 40 minuttene. Jeg ventet og ventet og ventet, ingen buss kom, tydeligvis masse elever som fyller opp bussene igjen altså. Til slutt kom det en buss som skulle kjøre forbi meg, det var "melkeruten" men jeg valgte å ta den for jeg gadd ikke å vente mer! Om jeg bare hadde ventet i fire minutter til så hadde hjemturen tatt fire minutter istedenfor søtten, haha... Jaja, det viktigste er jo at jeg kom meg hjem da:p

I morgen er det heldigvis strikkeklubb igjen! det er jeg veldig klar for, spesielt siden strikkelysten endelig dukket opp igjen! Forhåpentligvis vil beina like det da! de får iallfall en veldig rolig dag i det minste!:p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar